خدمات ترجمه

خدمات ترجمه شامل : ترجمه فوری , ترجمه تخصصی , ترجمه شفاهی

خدمات ترجمه

خدمات ترجمه شامل : ترجمه فوری , ترجمه تخصصی , ترجمه شفاهی

خدمات ترجمه در تمامی دارالترجمه در این وبلاگ معرفی خواهد شد
این خدمات شامل ترجمه فوری , ترجمه تخصصی , ترجمه شفاهی

  • ۰
  • ۰

چند زبان زنده در دنیا وجود دارد؟

جالب است بدانید ۵زبان برتر و متداول تر وجود دارد که در حدود ۳۳٪ از کل جمعیت جهان را تشکیل می دهد. بد نیست بدانید در حال حاضر بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ زبان وجود دارد اما به دلیل وجود گویش و لهجه های متفاوت نمی توان عدد دقیقی برای آن ذکر کرد

البته تخمین زده شده است که تا سال ۲۱۰۰ تقریباً نیمی از این زبانها از بین خواهند رفت که به طور حتم خبر ناخوشایندی برای زبان شناسان محسوب می گردد.

زبان های محبوب در جهان
کدام زبان ها در خطر انقراض قرار دارند؟

تحقیقات زیادی در این خصوص انجام شده است و پروژه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته که تخمین زده شده در حدود ۳۴۱۸ زبان در معرض انقراض قرار دارند که از مهمترین آنها می توان (patwin) ،اوکائینا (ocaina)  را نام برد. البته برخی از خانواده ی زبانی با گویش ها و لهجه هایشان به طور کامل منقرض خواهند شد که عبارتند از:


زبانهای آبخازیائی_ ادیجی که ساکنان ساحل شرقی دریای سیاه بدان صحبت می کنند
زبانهای چوچی_ کامچاتکان که ساکنان سیبری از آن استفاده می کنند
زبانهای ینیزایی، که توسط مردم سیبری مورد استفاده قرار می گیرد
زبانهای استرالیا که زبان مردم بومی استرالیا است


رایج ترین خانواده های زبانی کدامند؟


اولین خانواده پرکاربرد و رایج را می توان زبانهای هند و اروپایی در نظر گرفت تقریباً ۴۵٪ از کل افراد جهان از آن استفاده می کنند که شامل زبان انگلیسی، لهستانی، اسپانیایی و هند است بنابراین به طور کلی می‌توان گفت ۳تا از متداول ترین زبانها از ۵ زبان رایج جهان متعلق به خانواده هند و اروپایی است.


دومین خانواده زبان ، زبانهای چینی_ تبت است که در حدود ۲۲٪ از جمعیت جهان با آن صحبت می کنند که شامل چینی ها و همچنین زبانهای کمتر شناخته شده ایی همچون kayah, brek, pwo یا برمه هستند.
بد نیست بدانید زبان عربی متعلق به گروه زبانهای سامی است که جزء خانواده زبانی افریقایی و آسیایی هستند و در حدود ۵٪ از ساکنان جهان بدان صحبت میکنند


در کدام کشور تنوع زبانی زیاد است؟

در کشور هند ۴۰۰ زبان زنده وجود دارد که از این تعداد ۲۱ زبان رسمی است جالب است بدانید که زبان انگلیسی جزء زبان های رسمی این کشور محسوب می گردد همچنین شایان ذکر است در آفریقای جنوبی اگرچه افراد کمی زندگی می کنند اما زبانهای رسمی متداولی در آن وجود دارد.

بطور کلی ۱۱زبان وجود دارد که در سراسر افریقایی جنوبی مورد استفاده قرار میگیرد. با وجود همه ی این ملاحظات فوق، پاپوا گینه نو رهبر کشوریست که بیشترین زبانها را به خود اختصاص داده است ( این کشور در اقیانوس آرام، قاره اقیانوسیه شبه جزیره مالایا قرار دارد) اگرچه در نگاه اول فقط ۳زبان رسمی را مشاهده میکنید اما جالب است بدانید بیش از ۷۵۰ زبان در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد که در حدود ۱۲٪ از کل زبانهای جهان است.


چرا زبانها را معرفی و یاد میگیریم؟


اگر شما می خواهید یک مترجم شوید بد نیست کمی با زبانها آشنایی پیدا کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید مثلاً دانستن زبان انگلیسی به شما کمک می کند تقریباً در سراسر جهان بتوانید از آن استفاده کنید علاوه بر این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید یک زبان پرکاربرد و مهم را شناسایی و آن را فراگیرند تا حقوق بسیار بهتر و مطلوب تری را دریافت کنید.

در صورتی که مترجم هستید و میخواهید مترجم شوید لازم به ذکر است از طریق بخش استخدام مترجم اقدام نمایید 

 

برای مثال زبان عربی که گفتار یک کشور ثروتمند است و همچنین خواهان تجارت با سایر کشورها می باشد بسیار مهم است زیرا برای تجارت خود با سایر کشورها نیازمند ترجمه عربی به زبان مقصد است. و اما اگر شما به عنوان یک مشتری این مطالب را می خوانید بد نیست بدانید که دارالترجمه ما به تمامی زبانها اهمیت می‌دهد و آنها را مورد بررسی قرار داده و سعی بر آن دارد تا بتواند بهترین مترجمین تخصصی و حرفه ای را در حوزه زبانی متداول و برجسته جمع آوری کند و بتواند بهترین ترجمه تخصصی و ترجمه رسمی را به شما عزیزان ارائه دهد

  • ۹۹/۰۲/۲۴
  • علی غبیشاوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی